söndag 20 december 2009

Jag trodde vi var vänner, vitlök?



Igår kände jag att jag hade en vinnare på gång! Pasta med spenatsås, toppad med vitlöksfrästa skogschampinjoner och färskriven pecorino. Visst låter det läckert? Slutresultatet blev också rätt okej, av bilden att döma, men det är så här man luras med bilder, för det smakade faktiskt APA. Man ska tydligen inte steka vitlök, utan mer fräsa den. Annars smakar det beskt och hemskt. Något ni andra kanske redan visste.

Efter maten blev det skumtomtar och final i Dansbandskampen, och nej, det är inget program jag skulle kolla på frivilligt i vanliga fall, man får liksom ont i hela kroppen av skäms när man kollar. Men igår kväll blev jag så illa tvungen, för The Playtones (där O:s kollega Peter spelar) var ju med. Och vann! Välförtjänt, om jag med mitt otränade dansbandsöra får tycka något.

Sen blev det kvällspromenad i snön med hunden och det var helt underbart. Hoppas snön ligger kvar till jul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar