söndag 13 december 2009

Lusse lelle




Lussekatter har jag bakat förr, så det gick hur snabbt och geschwindt som helst. Jag bakade efter ett recept i Bonniers kokbok men det var sååå nära att jag gick i fällan! I receptet stod det att nämligen att man skulle ha 1 dl russin i degen, men vad är det för påhitt? Lussekatter äter man ju ofta i adventsljusens sken och i värsta fall är man också lite halvblind p.g.a yrvakenhet (om någon får för sig att lussa för en i gryningen). Jag kan ha fel, men jag tror att russinhatarna är fler än russinälskarna. Nice try, Bonniers, men om det är någon ingrediens jag vill ha fullt synlig i maten så är det russin. Så de fick inte vara med i min deg. Annars blev det gott!

1 kommentar:

  1. Helt rätt, enligt mig. De är där för att pillas bort. ;)

    SvaraRadera