tisdag 15 december 2009

Riktiga Mad Men äter inte

Igår hade jag tänkt ut ett alldeles eget recept på en mycket läcker pastasås som jag skulle laga (sant!), men för att göra en lång historia kort så slutade det hela ändå med att vi åt rester. "Rester" låter lika gott som kall brun sås med skinn på men jag åt lite oliver, italiensk skinka, parmesanost med mera, så det var helt okej. Minus i kanten för mig dock, eftersom den enda "matlagning" jag bidrog med var de marinerade kronärtskockorna och de tinade brödbitarna. Nåväl:

Efter maten kollade jag på ett par avsnitt av Mad Men, den där tv-serien som utspelar sig i Manhattans reklamvärld på 60-talet. Jag tog med mig ett glas rödvin in till teven, vilket kanske låter som ett utsvävande leverne (det var ju trots allt bara måndag), men jag kan lova att det var rätt så söndagsskoleaktigt jämfört med vad folket på Sterling Cooper hällde i sig. I volymordning:
  1. Crème de menthe (ur en vattenbehållare)
  2. Whisky (ur glas stora som barnahuvuden)
  3. Rom (ur pappmuggar)
  4. Rödvin (ur ordinära vinglas)
Jag försöker komma på om de åt något också, men det enda jag kan komma på är att Don Drapers fru Betty pratade om att köpa squash till Thanksgiving (och nej, cigaretter räknas inte som mat). Å andra sidan skulle ju minsta köttbulle man ätit synas om man gick klädd så här jämt:


2 kommentarer:

  1. Ett glas rödvin är aldrig fel - särskilt inte på måndagar. Och definitivt inte som sällskap till Mad Men!

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta att man inte är ensam i fördärvet, Erika!

    SvaraRadera