torsdag 10 december 2009

Testing, testing




Någonstans ska man ju börja, så jag började med en fisksoppa. Egentligen började jag med ett italienskt bröd, och hade jag fått bestämma hade det blivit det och ett glas vin och en bit ost till middag. Men det är väl lite tveksamt om det kan kallas matlagning, så det fick alltså bli fisksoppa vilket krävde en liten inköpsrunda innan jag kunde sätta igång med själva kockandet.

Väl hemma i köket utgick jag från ett recept i Kärlek, oliver och timjan men skippade potatisen, som kändes som en helt onödig ingrediens. Vid det här laget var vi redan hungriga, och trots att jag tyckte att jag hackade lök och strimlade morötter i flygande fläng tog det ändå mer än en timme att laga sopphelvetet , så både Mannen och jag var rätt gnälliga när maten väl stod på bordet. Jag måste nog lägga upp någon form av strategi om det här projektet ska lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar